Sunday 8 March 2020

Book Tour: Εγκληματα στην Αθήνα - Ιωάννα Γελάρδου (A Review & Giveaway)


Με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου μέσα από τη δράση του FancyOwl.gr έλαβα το βιβλίο από την συγγραφέα σε ηλεκτρονική μορφή προς ανάγνωση αφήνοντας στο τέλος την ειλικρινή μου κριτική.

Σήμερα θα μιλήσουμε για το βιβλίο Εγκλήματα στην Αθήνα της Ιωάννας Γελάρδου που κυκλοφρεί από την Εκδοτική ΑΝΙΜΑ. Ανήκει στην κατηγορια του αστυνομικού μυθιστορήματος και κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2019. Είναι σχετικά σύντομο καθώς είναι 204 σελίδες και διαβάζεται εύκολα. 


Το βιβλίο Εγκληματα στην Αθήνα είναι το πρώτο μιας τετραλογίας αλυσιδωτών αστυνομικών υποθέσεων με κεντρικό άξονα τη δυνατή φιλία ανάμεσα στις δυο ηρωίδες Μελίνα και Ερωφίλη. Μπορούν αλήθεια δυο κορίτσια να επιβιώσουν στο σκληρό κόσμο του εγκλήματος;
Το μυστήριο, η περιπέτεια και ο έρωτας μπλέκονται αρμονικά μέσα στις σελίδες του βιβλίου οδηγώντας τις δύο πρωταγωνίστριες, μέσα από διαφορετικές ιστορίες, να ωριμάσουν και να ανακαλύψουν τον εαυτό τους.

Η κριτική μου

Δε μπορώ να πω πολλά για την πλοκή καθώς κάθε  κεφάλαιο είναι και μια ξεχωριστή περιπέτεια των κοριτσιών.  Η αλήθεια είναι ότι το βιβλίο αυτό με προβλημάτισε λιγάκι. Σε ορισμένα σημεία μου άρεσε πολύ και διάβαζα με αγωνία παρακάτω και σε άλλα σημεία πάλι όχι. Επίσης, οι χαρακτήρες των κοριτσιών νομίζω πως δεν αναπτύχθηκαν όσο θα έπρεπε κα παρέμειναν το αθώα  μικρά κορίτσια που συναντήσαμε στην αρχή.
Πιστεύω πως θα γινόταν μια πολύ ωραία τηλεοπτική σειρά καθώς υπάρχει αρκετό υλικό γι' αυτή και είναι γραμμένο με τέτοιο τρόπο που ταιριάζει.
Το βασικό θέμα που διακρίνεται μέσα από το βιβλίο είναι η φιλία και το πως αυτή διατηρείται παρά τις όποιες δυσκολίες αντιμετωπίζει στην πορεία. 

Διαγωνισμός


Το fancyowl.gr σε συνεργασία με την Ιωάννα Γελάρδου ετοίμασαν έναν Instagram διαγωνισμό στο προφίλ της @emilysbookland. Τα δώρα του νικητή είναι ένα ενυπόγραφο αντίτυπο του βιβλίου της συγγραφέως “Εγκλήματα στην Αθήνα” και μία θήκη για σελιδοδείκτες από το Fancy Owl. Ο διαγωνισμός λήγει στις 9/03/2020.

Ακόμα προλαβαίνετε, γι' αυτό τρέξτε...


Συνέντευξη με τη συγγραφέα

Είχαμε την ευκαιρία να ρωτήσουμε τη συγγραφέα σχετικά με το βιβλίο της. Ορίστε τι μας απάντησε. (Οι ερώτήσεις είναι από όλους όσους συμμετέχουν στο book tour, όχι μόνο δικές μου)

1.Γιατί επέλεξες την Αθήνα ως τόπο εξέλιξης της πλοκής σου;
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα. Είναι λογικό να την επιλέξω διότι ξέρω τα μέρη καλύτερα και με βοηθάει στις περιγραφές μου.

2.Τι σε ώθησε να ξεκινήσεις να γράφεις αστυνομικό μυθιστόρημα; Για παράδειγμα γιατί όχι ένα τρόμου ή συναισθηματικό; 
Για να πω την αλήθεια ξεκίνησα το συγγραφικό μου ταξίδι από ένα μυθιστόρημα φαντασίας. Όταν ήμουν δεκατεσσάρων χρονών. Στην πορεία και αφού πέρασα απ όλα τα είδη λογοτεχνίας μου βγήκε πιο εύκολα και πιο αβίαστα το αστυνομικό. 

3. Τόσο ο κόσμος του εγκλήματος, όσο και του αστυνομικού μυθιστορήματος/διηγήματος είναι ανδροκρατούμενος. Νομίζεις ότι μπορεί να αλλάξει αυτό; 
Πιστεύω πως ναι. Το θέμα είναι αυτό το ανδροκρατούμενο περιβάλλον να αρχίσει να δίνει ευκαιρίες και σε γυναίκες να αποδείξουν την αξία τους. Οι γυναίκες δεν υστερούν σε κάτι. 

4. Ποιοί είναι οι αγαπημένοι σου συγγραφείς;
Δεν έχω κάποιον συγκεκριμένο συγγραφέα κατά νου. Απολαμβάνω εξίσου όλα τα αστυνομικά μυθιστορήματα με την μόνη προϋπόθεση να μην πλατιάζουν χωρίς λόγο και αιτία. 

5. Περιέγραψε με πέντε λέξεις το βιβλίο σου.
Πρωτότυπο, κινηματογραφικά γρήγορο, ενδιαφέρον, περιπετειώδες!

6. Τι να περιμένουμε από εσένα στο μέλλον.
Φυσικά και θα ετοιμάσω το δεύτερο μέρος της τετραλογίας που είναι τα Εγκλήματα στην Αθήνα και στην πορεία μπορεί να πειραματιστώ με άλλα είδη λογοτεχνίας. 

7. Οι γυναίκες στα περισσότερα αστυνομικά βιβλία είναι τα θύματα. Τι σε έκανε να χρησιμοποιήσεις ως ηρωίδες γυναίκες;
Δυστυχώς για το γυναικείο φύλο παντού βλέπουμε ανδρικά πρότυπα. Είναι σα να μας λένε πλαγείως πως αν δεν είσαι άντρας δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Εγώ στη ζωή μου έχω γνωρίσει πολύ δυναμικές γυναίκες που μπορούν και ανταπεξέρχονται σε κάθε δυσκολία μόνες ή με τη συντροφιά ενός καλού φίλου. Γυναίκες που έχουν καταφέρει τα ακατόρθωτα.  Γι' αυτό κι εγώ λοιπόν χρησιμοποιώ δύο γυναίκες στο μυθιστόρημα μου. Για να δείξω πως μια γυναίκα δεν θα είναι πάντα το αδύναμο φύλο. 

8.Έχεις αντιμετωπίσει δυσκολίες στον κλάδο σου εξαιτίας του φύλου σου; Ποια είναι η αντιμετώπιση;
Προς το παρόν δεν έχω βιώσει κάποια διάκριση ή αδικία. Όλα κυλούν ομαλά. 

9. Περιέγραψε την ιδανική ημέρα συγγραφής.
Ιδανική μέρα συγγραφής είναι αυτή που θα κάθομαι στο καφέ της γειτονιάς μου, αγκαλιά με το λάπτοπ μου και έναν κρύο καφέ και θα γράφω μετά μανίας φανταστικές και πραγματικές ιστορίες για το blog μου ή ένα ακόμη κεφάλαιο από το δεύτερο μέρος του Εγκλήματα στην Αθήνα. 

10. Γιατί αστυνομικό;
Μου βγήκε αβίαστα μετά από διάφορα πειράματα πάνω στη συγγραφή άλλων λογοτεχνικών ειδών. 

11.Κατά την γνώμη σου πότε ένα βιβλίο είναι έτοιμο να εκδοθεί;
Ένα βιβλίο είναι έτοιμο να εκδοθεί όταν έχει περάσει τα απαραίτητα στάδια επιμέλειας πάντα σε συμφωνία με τον συγγραφέα. Δεν μπορεί ένας εκδοτικός οίκος να αλλάζει πράγματα στο έγγραφο χωρίς να είναι σύμφωνος ο δημιουργός του. Όταν και οι δύο συμφωνούν με τυχόν αλλαγές και διορθώσεις τότε ένα βιβλίο μπορεί να εκδοθεί. 

12.Αν σου ζητούσαν να γίνει το βιβλίο σου ταινία θα δεχόσουν;
Πιο εύκολα θα δεχόμουν να γίνει σειρά. Είναι τέτοιες οι υποθέσεις που βγάζουν πολλά επεισόδια και κρατάνε το ενδιαφέρον του κοινού.

13. Σε εμπνέουν οι αστυνομικές υποθέσεις;
Φυσικά, αληθινές και μη. 

14. Από τον τίτλο ακόμα καταλαβαίνει κανείς ό,τι έχεις επιλέξει την Αθήνα ως τοποθεσία για τις αστυνομικές υποθέσεις, υπάρχει κάποιος λόγος που δεν επέλεξες άλλη τοποθεσία;
Όχι, απλώς γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα. Ήθελα να γράψω για την πόλη μου. 

15. Ποιό ήταν το πρώτο αστυνομικό βιβλίο που διάβασες;
Το πρώτο  αστυνομικό μυθιστόρημα που διάβασα  ήταν το The Zodiac Killer ( ο Δολοφόνος)  του Jerry Weissman. Πολύ παλιό αλλά κι εγώ ήμουν μικρή. 

16. Πώς εμπνεύστηκες 2 γυναίκες ηρωίδες.
Σε όλα τα αστυνομικά μυθιστορήματα οι γυναίκες έχουν πάντα δευτερεύον ρόλο. Ήθελα να πάω λίγο κόντρα σε αυτό διότι οι γυναίκες είναι το ίδιο ικανές με τους άντρες σε όλους τους τομείς. Επίσης είχα στο νου μου τη ζωή και τη σχέση που έχω με την καλύτερη μου φίλη. Στην οποία αφιερώνω την μία ηρωίδα, τη Μελίνα. 

17.Πως μπορεί μια φιλία να μείνει ακλόνητη όταν εμπλέκεται σε ζητήματα ζωής και θανάτου; 
Πιστεύω πως αν η φιλία είναι αληθινή, συναισθηματική και πέρα από τα όρια της λογικής μπορεί να παραμείνει ακλόνητη. 

18. Γιατι επέλεξες τον δεσμό της φιλίας να ενώνει τις δύο πρωταγωνίστριες;
Ως πρότυπο στο μυαλό μου είχα τη φιλία ανάμεσα σε μένα και την καλύτερη μου φίλη. Είμαστε από μικρά παιδιά μαζί και τίποτα δεν μας χωρίζει. Το ίδιο ισχύει και για τη Μελίνα και την Ερωφίλη. 

19. Πες μας λίγα λόγια για τους βασικούς ήρωες που θα συναντήσουμε στο βιβλίο σου.
Η Μελίνα και η Ερωφίλη είναι οι βασικές ηρωίδες. Γύρω τους κινείται ένας κόσμος με πολύ ενδιαφέρον. Έχουμε τον αστυνόμο Κατσούλη, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις υποθέσεις που αναλαμβάνουν τα κορίτσια. Τον ιατροδικαστή Χριστόδουλο, που ενώ είναι παράνομο να τους δίνει πληροφορίες το κάνει παρ’ αυτά γιατί έχουν πολύ καλή σχέση. Τον αστυνόμο Μάρκο Κοντολέων που είναι πολύ κοντά τους και τον επιχειρηματία Δημήτρη Γιάνναρη ή Μίμη όπως είναι γνωστός. Οι δύο αυτοί άντρες θα παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή των δύο κοριτσιών. 

 20. Ετοιμάζεις κάτι νέο αυτό το διάστημα; Ένα μικρό teaser ίσως που θέλεις να μοιραστείς μαζί μας.
Κυρίως γράφω “φανταστικές” ιστορίες στο blog μου καθώς επίσης και αληθινές ιστορίες από τη ζωή μου. Το blog μου είναι αυτό https://ioannagelardou.weebly.com
Μπορείτε να μπείτε και να απολαύσετε μερικές από τις ιστορίες μου. 
Και η αλήθεια είναι ότι έχω ένα ακόμη project κατά νου αλλά είναι σε πρώιμα στάδια. Έχει σχέση με το blog μου οπότε θα αναρτηθεί εκεί το ότι γίνει. 

Γνωρίστε την Ιωάννα Γελάρδου


Απόφοιτη Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Μεσογειακού Πανεπιστημίου Κρήτης, η Ιωάννα Γελάρδου από μικρή ανακάλυψε την αγάπη της για τη λογοτεχνία και τη συγγραφή. Υπήρξε αρθρογράφος στο Κέντρο Σεμιναρίων Αθηνών. Πρωτοεμφανιζόμενη συγγραφέας των εκδόσεων ΑΝΙΜΑ με το πρώτο μέρος μιας τετραλογίας αστυνομικών υποθέσεων ευελπιστεί να σας ταξιδέψει στο μαγικό κόσμο του βιβλίου. 

Social Media Links: Goodreads | Facebook | Instagram | Blog



Σχετικά links για το βιβλίο:

Μπορείτε να αγοράζετα το βιβλίο και online:


0 σχόλια:

Post a Comment